Tweedehandskledingplatform The Next Closet is op jacht naar een marktleiderspositie in de Benelux en heeft daarvoor een half miljoen euro opgehaald.
Het gaat om een tussenronde in opmaat naar een grotere kapitaalinjectie, zeggen oprichters Lieke Pijpers en Thalita van Ogtrop tegen Sprout. Het bedrijf heeft nu 3 miljoen euro durfkapitaal waarmee het de Benelux wil veroveren. The Next Closet moet marktleider worden in high-end tweedehandskleding voor vrouwen.
“We willen zo dominant zijn dat een concurrent zegt, ‘laat maar, ik begin er niet aan’”, aldus Van Ogtrop tegen Sprout.
Vorig jaar, toen The Next Closet net 1 miljoen euro had opgehaald, deed Van Ogtrop de groeiplannen aan Business Insider uit de doeken. “Het is een heel interessante markt. Er wordt steeds meer tweedehands kleding verkocht. In marktplaatsen als de onze worden miljoenen geïnvesteerd, en de bedrijven worden ook op miljoenen gewaardeerd.”
De twee zeggen het net iets anders aan te pakken dan hun concurrenten, onder meer door zich te richten op duurzaamheid. Niet alleen door tweedehandskleding te verkopen, maar ook door de duurzame merken eruit te lichten. Volgens Van Ogtrop is dit een van de argumenten waarmee ze investeerders weten te overtuigen.